Petrell
Du er her: HjemReisebrev › Nok en strålende dag på "fjorden"
Nok en strålende dag på "fjorden"
10.08.2006
Startet med at fullmånen gikk ned idet solen kom opp, ai ai. Når solen kom opp gikk fiskesnøret uti og etter 1,5 min raste det ut. Dette overgår jo alle fiskehistorier her på Petrell'en, tre fisk på tre dager. Det varte ikke lenge, snøret fant ut at det var på tide med en ny krok og lot den gamle gå sammen med fisken, blir det pasta alikevell?
Det er et nesten fast mønster her ombord og det er vi fanger fisken mellom 11 og 12. Og jaggu meg raser ikke den nye kroken ut kl 1125, ombord kommer en skipjack tuna på 6 kilo. Trenger ikke være så nøye for å få nok fisk til lunsj og middag idag heller :-) Til lunsj lager vi den til i Bergensk fiskesuppe fra Toro, den gikk ut på dato engang på vårparten i 2005, det smaker himmelsk....
Klikk her for å se vår posisjon på kartet

« Tilbake til reisebrev