Petrell
Du er her: HjemReisebrev › Petrellen har landet.
Petrellen har landet.
23.09.2006
Grytidlig idag snurret vi over toppen på Madagasker med 40 knop i ryggen og frådende skum rundt baugen. Denne passasjen har lagt som en verkebyll i magen i lang tid, og vi kan vel
si den ikke var ondartet. Ryktene har vært mange "vi sov på gulvet i 8 døgn, uten å kunne lage mat"
"monsterbølger" osv.


Saken er at to værsystem møtes her på toppen av Madagaskar. To sterke strømmer, oppmot 8 knop en vei møter 3 knop fra andre siden. Bare dette skaper store brytende bølger, så legg til kuling på toppen og en har et magesår.
Trikset her er å klistre seg iland (200m) hvor det er grundt og bølgene ikke blir for store (store blir de) og smyge seg rundt toppen på en time eller to.
Nå er vi her og ser allerede fram til neste utfordring som er de lokale myndighetene....

« Tilbake til reisebrev