Mozambique!
06.11.2006
Nå ligger vi på en flott og idyllisk ankring. Kanskje vi ikke synes det når fronten med vind kommer forbi de neste dagene :-) Det var en smule interessant ankomst i dag tidlig. Gjennom natten hadde vi hatt 20-30 knops vind og to knops strøm med oss. Og når vi nærmet oss innløpet døde vinden plutselig helt vekk, det skulle vise seg at det var like så greit. For i innløpet hadde vi to knop strøm i ryggen og der møtte vi 2,5 knop tidevannsstrøm rett i trynet. Resultatet ble høye korte bølger som brøt fint på toppen. Måtte bare ikke volvoen stoppe og vi bli liggende som en kubbe ved i en foss, var en tanke som slo oss. Vi har seilt 850mil og vi kommer inn fire båter samtidig mens det var en som kom inn før oss. Ganske utrolig når vi alle har svirret rundt med vind og strøm ute i Mozambique kanalen. Petrell klar for nye sprell!
Klikk her for å se vår posisjon på kartet
Klikk her for å se vår posisjon på kartet



