Petrell
Du er her: HjemReisebrev › Dramatikk på ankringen
Dramatikk på ankringen
06.11.2006
Vinden pisket seg opp i går kveld og bølgene tiltok utover natten. Strømmen snudde båtene i et tilfeldig samsurium. Vi våknet av at det dunket i skutesiden og vi var på dekk fortere enn svint. Der lå Freefall fint og duppet inntil Petrell og vinden ulte i 35 knop og bølgene satte en spiss på det hele. Vi fikk skvist ned noen fendre og etter litt om og men frigjorde vi Freefall slik at de kunne reankre. Nå har vi noen flott hvite striper som vil minne oss om denne natten. Men vi er kjempeglad at det ikke var noe som ble ødelagt , slik som et skvist vindror eller skader på riggen. Nå har vi akkurat skiftet ankring, her er det mye roligere, ingen strøm, bare mye vind. Det blir litt krenging når det kommer 40 knop vindkuler, men det er bra med rolig vann, og vi ser fram til en hel natts søvn.
Klikk her for å se vår posisjon på kartet

« Tilbake til reisebrev