Petrell
Du er her: HjemReisebrev › Western Samoa
Western Samoa
28.09.2004
Vi har vært litt utenfor alfarvei de siste ukene. Vi har tatt turen via Penhryn (Tongareva) som ligger lengst nord i Cooks-gruppen. I løpet av året som har gått har det ikke vært flere enn 15-20 båter her. Og i den ene landsbyen under en håndfull, så man kan si at man ble godt mottatt når vi kom.

Vi har snorklet ved passet, absulutt det beste vi har sett til nå av korall og akvariefisk, heldigvis ikke så mange haier. Crayfish har vi fanget på revet og spist, hummer uten klør. Ja det har nok vært et av de allerbeste stoppene vi har hatt.

Nå er vi i (Western) Samoa på hovedøya, her er det tilgang til internett og det om ellers hører med til det vanlige livet der hjemme til fornuftige priser. Vi blir her nok noen uker før vi setter kursen mot Tonga, blir nok der til vi tar siste etappe til NewZealand i begynnelsen av November. Så blir det en hektisk tid der nede før jeg setter kursen mot sør amerika og Antarktis, og jeg kommer nok ikke tilbake til NZ før ut i Mars og da er det ikke veldig lenge til vi skal reise derfra.

hilsen Frode (og Marit)

« Tilbake til reisebrev