Cape Capricorn
04.05.2006
I går ettermiddag ankret Petrell opp ved Cape Capricorn, like ved den sørlige vendesirkel, og har tilbrakt torsdagen her. Vi har vært en tur opp til fyrhuset for å se på utsikten og en liten tur i jollen for å se på området. Bortsett fra det har vi slappet av etter at Frode mesterlig landet et 7kg tunfiskmonster - på en Biltema-sluk! I følge kapteinen er det ikke noe som slår følelsen av å "kjøre fisken for å slite den ut..."
I morgen tidlig, fredag 5. mai lokal tid drar vi mot Great Keppel Island.



