Fremdeles værfast..
14.06.2006
Vi ligger på endte dagen og venter på litt bedre vær. På flo sjø ruller vi en 20-30 grader fra side til side, ikke veldig behagelig. Vi har sett vind opp i 35 knop og i natt var det muligens litt mer i et vindkast. Gummibåten lettet fra dekk og prøve å komme seg på sjøen på egenhånd, men spindelvevet ombord her i Petrell'en hindret det. Dagene går med til å få tak på værmeldinger og å lese bøker.
Det er ikke det at vinden er så veldig sterk, men vi skal igjennom Torres Straight og der er det sterke strømmer noe som vil gjøre sjøen veldig ubehagelig....



